2024 ak parti
    9722.09
  • BTC
    64374.07$

GASTRONOMİ VE TURZİMİN ÖNDE GELEN İSİMLERİ MÜZELERE VE EL EMEĞİ ÜRÜNLERE HAYRAN KALDI

Malatya’da (MAGTAD) Malatya Gastronomi, Turizm ve Tanıtım Derneği öncülüğünde ‘Hayat Çiçek Açıyor’ sloganıyla başlatılan ‘Kayısı Çiçeği Festivali’ kapsamında Malatya’ya gelen misafirler Büyükşehir Belediyesi müzelerini gezdi. Müzelerle birlikte MALDİANA Kadın Kooperatifini de gezen misafirler, el emeği ile yapılan Malatya ürünlerine hayran kaldı.

Geçtiğimizgünlerde Malatya’nın gastronomi, tanıtım ve turizmine katkı sağlamak içinkurulan ve ilk organizasyonunu kuruluş aşamasından hemen sonra ‘Kayısı ÇiçeğiFestivali’ ile başlatan MAGTAD çalışmalarını sürdürüyor. Festival kapsamındaMalatya’ya gelen gastronomi ve turizmin ulusal alanda önemli isimleriMalatya’nın tarihini, doğal güzelliklerini ve gastronomi anlamında lezzetlerinigörmeyi sürdürüyor. Program dâhilinde Malatya’da bulunan misafirler, BüyükşehirBelediyesi tarafından yapılan müzelerle birlikte, yine Büyükşehir Belediyesiöncülüğünde faaliyet gösteren MALDİANA Kadın Kooperatifini ziyaret ettiler.

1890yılından günümüze birçok radyo ve gramofonun bulunduğu, Türkiye’nin en büyükRadyo ve Gramofon Müzesini gezen ziyaretçiler, müzenin kendilerini geçmişanılarına götürdüğünü söylediler. Malatya’ya geldiklerini andan itibarengezdiklerini müzeleri çok etkileyici bulduğunu söyleyen Hürriyet Pazar KöşeYazarı ve Bein Gurme Tv Programcısı Ebru Erke, Radyo ve Gramofon Müzesindetarihe yolculuk yaptıklarını ve müzede bulunan eserlerin çoğunu görmediklerinidile getirdi.

Gastronomive Turizm Yazarı Sermet Severöz ise, “Müzeyi gezerken çocukluğuma gittim.Anneannemin, babaannemin evine bizim kendi evimize gittim. Volkmanlerlegençliğime gittim. Çok emek verilmiş çok güzel bir müze” dedi.

Mesleğiitibariyle Radyo ve Televizyon okuduğunu ancak müzede bulunan radyolarıüniversite hayatı boyunca da görmediğini dile getiren Habertürk Programcısı veyazarı gazeteci Murat Güloğlu, “Müze son derece güzel. Dünya’nın birçok yerindede olduğunu sanmıyorum. Çok yer gezdik ama böylesini görmedim. Son derecebaşarılı. Müzeye geldiğinizde tarihte bir yolculuk yapıyorsunuz. Yapanlarınellerine sağlık. Malatya’nın eşsiz bir yer olduğunu söylemek istiyorum. Doğalürünleri ve doğal hayatı son derece güzel. İnsanı son derece güzel. Yaklaşık8-9 yıl önce gelmiştim. Çok gelişmiş olduğunu gördüm. Malatyalıları zatenseviyorum, çevremde Malatyalı çok. Malatya’ya gelmeye devam edeceğiz” diyekonuştu.

İki günboyunca şehirde maraton gibi zaman geçirdiklerini ve Malatya’ya gelince çoketkilendiklerini söyleyen Global Gastro Ekonomi Zirvesi Komite Başkanı Ebru KöktürkKoralı, “ Malatya’da çokkıymetli ürün var. Her şeyden önce bizim için kıymetli olan güzel yemektenziyade ürünün kaynağında olabilmek. İnanılmaz lezzetli et yemekleri yedik. Tavayemekleri, kavurmalar muhteşemdi. Yediğimiz yemeklerin eşi benzeri yok vehiçbir yerde de yok. İnanılmaz lezzetli yemekler yedik. Bunların dışında bencedünyanın en zarif yemeği olabilir düşüncesindeyim Kiraz Yaprağı sarması. Bencebenim bugüne kadar gördüğüm en zarif Türk yemeği diyebilirim. Tadı çok rafineve yormayan bir tat. Malatya’da üç tane kadın kooperatifini de gezme fırsatımızoldu. Yeşilyurt ve Battalgazi Belediyelerinin girişimleriyle hanımefendilerinfahri başkanlığında kurulan kooperatifleri gezdik. Daha sonrasında yineBüyükşehir Belediyesi öncülüğünde yine hanımefendinin fahri başkanlığınıyaptığı MALDİANA Kadın Kooperatifini gezdik. Benim için en kıymetlisi bu.Kalkınmanın kadın yaratacağı ekonomiyle bir farklılık yaratacağını düşünüyorum.Kadınlarımızın ekonomiye katılması demek ekonomimizin ikiye katlaması demek vegastronomi sektörünün de gelişmesi demek. Ben kendi adıma kadın girişimcikooperatiflerini ben kendi adıma çok önemsiyorum. MALDİANA Kadın Kooperatifindeve diğerlerinde harika yemekler, harika lezzetler tattık ve ürünlerde gördük. Kooperatiftebulunan ürünleri tüketiciye nasıl ulaştıracaklar kendilerine gönüllü olarak yardımcıolacağız. Malatya’da olmaktan çok mutluyum, Malatya’da her şey var. BenceMalatya’nın bir eksiği yok” ifadelerini kullandı.

MAGTADolarak Malatya’nın gastronomisine, turizmine ve tanıtımına katkı sağlayarakMalatya’yı zirveye taşımak için çalıştıklarını belirten MAGTAD Yönetim KuruluÜyesi ve Malatya Valiliği Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürü Halil İbrahimKılıç, “Geçtiğimiz hafta yeni kurulan derneğimiz Kayısı Çiçeği Şenliğiniorganize etmişti. Mutfak Dostları Derneği Başkanı Zeynep Kakınç başkanlığındaülkemizin önde gelen ulusal medya temsilciler, ulusal kanalların ve gazetelerinlezzet köşe yazarları ve programcılarıyla birlikte diğer gastronomiderneklerinden oluşan güzel bir heyeti ilimizde ağırlıyoruz. Birçok konuğumuzdaha önce Malatya’ya gelmişti. 4-5 yıl önce geldikleri için konuklarımız bugelişlerinde gerçekten Malatya’nın tarihi ve turizm noktalarında özelliklemüzelerimizdeki ve restoranlarımızdaki gelişmelerimize hayret ettiler. Malatyagerçekten iyi yolda. Artık bundan sonra bu şehrin bütün katmanlarının turizmebiraz daha önem vermeleri, biraz daha kendilerini turizme alıştırmaları ve bundansonra Malatya’nın turizminin dışarıya daha iyi tanıtılması, dışarıdan gelenturizmcilerin de burada iyi ağırlanması için topyekûn bir çaba içerisinegirilmesi gerekir. Derneğimiz bunu kendine şiar edindi. Sadece gastronomideğil, turizm ve tanıtım organizasyonları içerisinde resmi kurumlarla birlikteSTK’lar derneğimizin çatısı altında hep birlikte hareket ediyoruz. Ben egosunubir kenara bırakıp biz olgusunu ortaya çıkardık. Biz Malatya için neyapabiliriz artık bunu faaliyete geçireceğiz” açıklamasında bulundu.

Videolar için YouTube kanalımıza abone olmayı unutmayın!

• 0
    ÜZGÜN
    KIZGIN

Yorum Yazın

E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar ile işaretlenmişdir.